جام ملت های فوتسال آسیا 2024؛

صعود به فینال با انواع طعم‌ها؛ ترس، کامبک و آکروباتیک!

تیم ملی فوتسال ایران در یک دیدار سخت و پرهیجان موفق به شکست دادن ازبکستان شد تا به دیدار پایانی جام ملت های آسیا 2024 صعود کند.

به گزارش فوتسال 40، تیم ملی فوتسال ایران در دیدار دوم نیمه نهایی جام ملت های فوتسال آسیا 2024 از ساعت 17:30 امروز مقابل ازبکستان به میدان رفت.

شاگردان وحید شمسایی خیلی زود روی حرکت سریع سالار آقاپور، پاس رو به جلوی او و گل به خودی بازیکن حریف گل اول را زدند اما این گل جبران سریعی هم داشت تا کار 1-1 شود. در ده دقیقه دوم نیمه اول بازی نزدیک و زیبایی از هر دو تیم شاهد بودیم به طوری که احتمال باز شدن هر دو دروازه وجود داشت.

در شرایطی که می رفت کار با تساوی در پایان 20 دقیقه به پایان برسد ازبک ها گل دوم را وارد دروازه ایران کردند تا برنده راهی رختکن شوند.

در نیمه دوم برتری مطلق با ایران بود و فوتسالیست های کشورمان روی تیزهوشی مسلم اولادقباد موفق به زدن گل تساوی در همان دقایق نخست شدند. لحظاتی قبل از این گل، تعادل سعید احمدعباسی داخل محوطه جریمه ازبکستان بهم خورد اما داور در عین ناباوری اعتقادی به پنالتی نداشت.

تداوم حملات شاگردان وحید شمسایی در دقیقه 30 جواب داد و بهروز عظیمی روی پاس دیدنی سالار آقاپور گل سوم و برتری را برای ایران به ثمر رساند. او بعد از این گل با یک حرکت آکروباتیک زیبا جشن خود را برگزار کرد. این اما پایان کار نبود و ازبک ها بازهم کار را به تساوی کشاندند تا دو سه دقیقه پایانی در اوج هیجان پیگیری شود.

بازی دو تیم در نهایت برای تعیین برنده به وقت های اضافه کشیده شد. ایران در اوایل نیمه اول فرصت خوبی برای گلزنی از روی نقطه پنالتی دوم داشت اما دروازه بان ازبکستان شوت سنگین سالار آقاپور را به زیبایی مهار کرد. ادامه وقت های اضافه هم گلی به همراه نداشت و کار به ضربات پنالتی کشید.

ایران در این ضربات با درخشش مسعود باقرمحمدی که دو پنالتی حریف را مهار کرد توانست 5-4 از سد ازبکستان گذشته و فینالیست شود. خلیلوند، سنگ سفیدی، حسن زاده، آقاپور و کریمی پنالتی های ایران را گل کردند و احمد عباسی تنها پنالتی ایران را از دست داد.