گفت و گوی اختصاصی با محمد کشاورز در مورد موفقیت اخیر...

مقتدرانه ترین قهرمانی لیگ برتر این طور رقم خورد

محمد کشاورز ، سرمربی تیم گیتی پسند ، تاکید می کند که در ابتدای فصل تصور نمی کرد بتوانند قهرمان شوند چه برسد به چنین قهرمانی مقتدرانه ای!

به گزارش فوتسال 40، لیگ برتر فوتسال ایران امسال یک مورد بسیار ویژه داشت؛ گیتی پسند! تیمی که با خلق رکوردهای شگفت انگیز یک قهرمانی مقتدرانه کسب کرد؛ شاگردان محمد کشاورز در حال به پایان رساندن فصلی هستند که برای همیشه آن را به خاطر خواهند داشت؛ چند روز پیش در مورد همه رکوردهای این فصل گیتی پسند خواندید و امروز می خواهیم حاصل گفت و گوی ما با سرمربی این تیم را تقدیم تان کنیم؛ کشاورز در گفت و گو با خبرنگار فوتسال 40 داستان قهرمانی تیمش را از صفر تا صد تعریف کرده که در ادامه آن را می خوانید:

  • وقتی فصل شروع شد فکر می کردید قهرمان شوید؟

اگر بخواهم صادقانه با شما صحبت کنم، خوش بین ترین هوادار گیتی پسند هم تصور نمی کرد با این حجم تغییرات بتوانیم قهرمان لیگ برتر شویم. من به تک تک بازیکنانی که داشتیم ایمان کامل داشتم اما این حجم از تغییرات نیاز به زمان زیادی داشت و خود من فکر نمی کردم بچه ها بتوانند با این سرعت باهم هماهنگ شوند.

  • امسال تیم تان جوان تر از همیشه بود. کدام شرایط را ترجیح می دهید؟ کار با تیم جوان یا کار با باتجربه ها؟

هر دو لذت خاص خودش را دارد. کار کردن با بازیکنان بزرگ و باتجربه یک حسن و خاصیت هایی دارد و کار کردن با جوان ها یک جور دیگر زیباست. هر دو شرایط خاص خودش را دارد. هر سال هم شریط خاص خودش ا دارد.قهرمانی و شکستن رکوردها با این تیم جوان لذتبخش بود. چون واقعا خیلی تلاش کردیم و وفت گذاشتیم. بازیکنان خیلی تلاش کردند. همکارانم در بخش های مختلف کمک کردند و باشگاه حمایت همه جانبه ای داشت. اتفاقاتی که رخ داد خیلی لذتبخش بود و به من خیلی چسبید.

محمد کشاورز

  • قهرمانی مقتدرانه تان ربطی به کیفیت پایین لیگ نداشت؟

نه اتفاقا کیفیت لیگ از نظر من خیلی خوب بود. هر هفته در مسابقات سورپرایزهایی داشتیم. از حسن های خوب لیگ امسال این بود که هیچ دیداری را نمی شد از قبل پیش بینی کرد. جزو لیگ های باکفیت مان بود و حدس زدن وضعیت بازی ها واقعا سخت بود.

  • تقریبا همه تیم اصلی تان در تیم ملی حضور داشتند؛ وقتی اردوی تیم ملی شروع می شد چطور با شرایط کنار می آمدید؟

داشتن بازیکنان ملی همیشه حسن ها و عیب های خاص خودش را دارد. ما بدون توجه به این موارد همیشه بازیکنانمان را در اختیار تیم ملی گذاشته ایم. همیشه شخص خود بنده اولویتم تیم ملی بوده است. در طول سال هر کمکی از دستمان بر می آمد برای تیم ملی کردیم. در مقاطعی از فصل بود که شکل و شمایل تیمم را با بازیکنان تیم های پایه درست می کردم چون بازیکنان اصلی در تیم ملی بودند. با این وجود هیچ وقت گلایه نکردم و با تیم ملی تعامل کامل داشتم.

  • از میان این همه برد کدام بردتان را بیشتر از همه دوست داشتید؟

همه بردها شیرین و جذاب بود. اما اگر بخواهم یک برد خاطرانگیز را که برای سال ها در ذهنم خواهد ماند انتخاب کنم بازی با گهرزمین بود. با اینکه 3-4 گل عقب افتادیم به خوبی به بازی برگشتیم و توانستم هم جبران کنیم و هم پیروز شویم. به نظرم این برد بسیار مهم و نقطه عطفی برای تیم ما در این فصل بود.

محمد کشاورز

  • از کدام تصمیم تان در این فصل پیشمان هستید؟

چیزی نبود که بخواهم خیلی تغییرش بدهم. فکر می کنم به اول فصل برگردیم دوباره همین تصمیمات را بگیرم.

  • فکرش را می کردید روزی با چنین اختلافی قهرمان لیگ برتر شوید؟

خیر! هر چند که به تیمم اعتماد کامل داشتم. چنین اختلافی در تاریخ لیگ برتر هم بی سابقه بود. ما این فصل رقبای قدرتمندی داشتیم. مس با ستاره های بزرگش، گهر، سن ایچ و کراپ و… رقیبان بسیار قدرتمندی بود که واقعا ما فکرش را نمی کردیم با وجوشان با این سبک قهرمان شویم.

  • نفرات دعوت شده به تیم ملی را چطور ارزیابی می کنید؟

به نظرم باید همه به سلیقه سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم. این ها بازیکنانی هستند که در پازل تاکتیکی سرمربی تیم ملی قرار دارند. باید اجازه دهیم سرمربی تیم ملی با سلیقه خودش تیم خودش را بچیند.

محمد کشاورز