با جمع امتیازهایشان هم بقا ممکن نبود...

قرمزهای لیگ؛ خیلی بد بودید اما دلتنگتان خواهیم شد!

یک نکته مهم در بخش قرمز جدول رده بندی لیگ برتر خودنمایی می کند که حاکی از اوج بد بودن دو تیم سقوط کننده دارد.

به گزارش فوتسال 40، لیگ برتر فوتسال ایران روز گذشته هفته پایانی خود را پشت سر گذاشت. برخلاف بسیاری از فصل ها، هفته پایانی جایی برای تعیین سرنوشت قهرمان و تیم های سقوط کننده نبود. جواب این سوال ها از هفته ها پیش داده شده بود و هفته های پایانی بیشتر روی جزئیات متمرکز بود. گیتی پسند مقتدرانه ترین قهرمانی تاریخ را چهار هفته قبل از پایان جنش گرفته و حافظ ساری و مقاومت البرز با اقتدار تمام (!) برای سقوط آماده شده بودند.

در هفته پایانی حافظ ساری موفق به کسب تساوی 1-1 مقابل کراپ شد تا آخرین روز حضورش در لیگ برتر را آبرومندانه پشت سر بگذارند. این تیم با مشکلات مالی کار خود را در این فصل آغاز کرد؛ مشکلاتی که هیچ گاه حتی پس از تغییر مالکیت رفع نشد تا نماینده ساری با تنها 9 امتیاز از 26 بازی با لیگ برتر وداع کند.

حافظ 2 برد و 3 مساوی کرد و بقیه بازی هایش (21) را باخت. این تیم 102 گل خورد و تنها 46 گل زد تا با بدترین نمایش ممکن راهی لیگ یک شود. بالاتر از این تیم مقاومت البرز حضور داشت که با 11 امتیاز با لیگ برتر وداع کرد. این تیم هم فقط دو برد داشت و تنها تفاوتش کسب دو مساوی بیشتر بود که به دو امتیاز بیشتر نسبت به حافظ انجامید. این تیم در هفته پایانی 3-2 به آنا صنعت باخت.

به این ترتیب لیگ برتر فوتسال در فصل آینده نماینده ای از ساری و کرج نخواهد داشت. حافظ و مقاومت در حالی راهی دسته یک می شوند که روی هم 20 امتیاز کسب کردند (8 امتیاز کمتر از تیم دوازدهم). دو تیمی که با مجموع امتیازاتشان هم نمی توانستند در لیگ برتر بمانند، حالا باید یک بار دیگر تلاش را از سر گرفته و برای بازگشت به لیگ برتر از سال آینده تلاش کنند.