کشاورز: این لحظه ها را باید حواسمان باشد...

صفر تا صد جام ملت ها تا فینال؛ جام مالِ ماست!

بازیکنان ارزشمندی چون حسن زاده و سنگ سفیدی باید تجربه خود را در دقایق ابتدایی در اختیار بچه ها بگذارند چون زدن گل اول و مدیریت کار در دقایق ابتدایی آرامش و ریتم تیم را خیلی بهتر می کند.

به گزارش فوتسال 40، تیم ملی فوتسال ایران از ساعت 14:30 در دیدار پایانی جام ملت های آسیا 2024 مقابل تایلند، میزبان رقابت ها، به میدان خواهد رفت. ساعاتی پیش از این دیدار با فرهاد کشاورز همکلام شدیم تا از او در مورد شرایط تیم ملی و شانس شاگردان وحید شمسایی برای بالا بردن جام قهرمانی کسب اطلاعات کنیم:

جام ملت های کاملا متفاوت

همان طور که اکثر کارشناسان هم پیش از شروع جام پیش بینی کرده بوند، در این دوره هیچ تیم ضعیفی نداشتیم و پیشرفت فوتسال واقعا سرسام آور است. خیلی از تیم های تازه وارد عملکردی در حد تیم های قدیمی داشتند. استراتژی و سبک بازی تیم ها ارتقا یافته بود. مربیان کاردان و شناخته شدن دنیا هم در آسیا شروع به کار کرده اند. این یک زنگ خطر برای ماست که همه دارند پیشرفت می کنند. با این وجود تیم ملی ما با حداکثر امتیازات به فینال صعود کرد.

بازی سخت مقابل ازبکستان

ازبکستان میزبان جام جهانی است و هدایتش را یکی از سه تئوریسین بزرگ فوتسال دنیا به عهده دارد. آنها برنامه ریزی کلانی برای فتح آسیا و موفقیت در جهان دارند. این بازی را با بازی قبلی مان با ازبک ها مقایسه کنید می بینید که حریف چقدر پیشرفت کرده بود.  البته تیم ما هم بازیکنان جوانی داشت که اولین تجربه حضورشان در جام ملت های آسیا بود. به نظرم بدشانسی و کیفیت بالای دروازه بان ازبکستان باعث شد که کار به ضربات پنالتی بکشد چرا که حملات خیلی زیادی روی دروازه این تیم طراحی کرد. آقای شمسایی و کادر فنی تیم ملی تا اینجا نمره قبولی کسب کرده اند چون تیم شان نتیجه گرفته و انشالله در فینال هم برنده شویم.

فرهاد کشاورز

فینال با تایلند

تایلند حریف سختی است. آنها سرمایه گذاری زیادی در فوتسال کرده اند و از رقبای همیشگی ما در این سال ها بودند. در لحظه انتقال و بازی مالکانه باید این تیم را تحت نظر داشته باشیم چون خیلی قابل است. از نظر انفرادی و کیفیت فردی بازیکنان تیم ما خیلی بهتر از حریف است. ما دو راس بسیار خوب داریم و فلنک های قابلی هم کنارشان دارند. امیدوارم در ضربات شروع مجدد غافلگیر نشویم و در ابتدای بازی بر جو سالن فائق بیاییم. بازیکنان ارزشمندی چون حسن زاده و سنگ سفیدی باید تجربه خود را در دقایق ابتدایی در اختیار بچه ها بگذارند چون زدن گل اول و مدیریت کار در دقایق ابتدایی آرامش و ریتم تیم را خیلی بهتر می کند.

قهرمانی در آسیا…

قهرمانی در آسیا به نفع همه ماست. این باعث می شود که آقایی فوتسال دوباره به ما برسد. به هر حال ما آقای فوتسال آسیا هستیم و این اقتدار به نفع و متعلق به همه جامعه فوتسال است. امیدوارم تیم ملی با بهره گیری از توانایی های وحید شمسایی و ستاره های داخل زمین به یک برد شیرین دست یافته و جام را بالای سر ببرند. همه ما هم از ایران انرژی مثبت به تیم ملی راهی می کنیم تا خود را آماده رقابت اصلی یعنی جام جهانی کنیم.