به استقبال یک‌چهارم‌نهایی جام ملت‌ها؛

شانس‌های قهرمانی آسیا بعد از ژاپن؛ ایران و این چندتا!

پیش از شروع مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های فوتسال آسیا 2024 خواندن این مصاحبه تحلیلی خالی از لطف نیست.

به گزارش فوتسال 40، تیم ملی فوتسال ایران از ساعت 12:30 امروز به مصاف قرقیزستان خواهد رفت. این دیدار در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های فوتسال آسیا 2024 برگزار می شود و شاگردان وحید شمسایی برای صعود به جمع چهار تیم نهایی باید از سد تیمی بگذرند که با شکست دادن ژاپن، مقدمات حذف این تیم در دور گروهی را فراهم کرد.

در آستانه این دیدار و آغاز دور یک چهارم نهایی گفت و گوی کوتاهی با مجید زارعی، مربی فصل گذشته مس سونگون انجام دادیم؛ او در این گفت و گو به تحلیل شرایط حاکم بر دور حذفی جام ملت ها پرداخته است:

همه چیز قابل پیش بینی جز یک مورد خاص

تقریبا به جز حذف تیم ژاپن بقیه اتفاقات دور گروهی قابل پیش بینی بود. شرایط تیم ها به گونه ای بود که می شد با قطعیت بالا گفت چه تیم هایی از گروه خود صعود می‌کنند ولی خب چند مورد جالب هم داشتیم اما در برابر حذف ژاپن هیچ یک قابل پرداختن هم نبودند.

ارزیابی عملکرد تیم ملی با منطق

زمانی بود که تیم ایران کمتر از ۱۰ تا گل به تیم های آسیایی نمی زد ولی الان اغلب تیم ها بهترین مربیان فوتسال جهان را جذب می‌کنند و همین باعث‌ پیشرفت سطح فوتسال شان می شود. در چنین شرایطی باید منطقی بود و خواسته های معقول از تیم ملی داشت. صعود با سه برد قابل قبول و در حد نمایش تیمی بود که می خواهد قهرمان شود.

مجید زارعی

یک نکته مهم در مورد تیم ملی

نکته مثبت تیم ملی بهتر شدن شرایط فنی تیم به مرور زمان بود. بچه ها در این سه بازی سیر صعودی خوبی داشتند که باید همان را در دور حذفی ادامه داده و با به صفر رساندن ضریب اشتباهاتشان به قهرمانی، آن چه که واقعا استحقاقش را دارند برسند

حذف ژاپن؛ خوب یا بد؟

به نظر من حذف ژاپن‌ هم برای ما خوب بود و هم بد؛ آنها حریف اصلی ما در راه قهرمانی بودند و از همین جهت حذفشان اتفاق خوبی بود. از طرفی نباید گول این موضوع را بخوریم که دیگر تیم قدرتمند در جام وجود ندارد و اسیر شگفتی شویم.

مدعیان قهرمانی جز ایران!

به نظرم تیم ملی فوتسال ایران اگر اشتباهاتش را به حداقل برساند و بچه ها از نظر روحی و روانی تمرکز لازم را داشته باشند مدعی بلامنازع قهرمانی است. با این وجود ازبکستان، عراق و تایلند هم در دور گروهی خوب نشان دادند و می توان رویشان حساب باز کرد.