زارعی: به تیم فرصت بدهیم؛ نقد نه الان زمان کار دیگری است

سه نکته ناب و یک توصیه جالب بعد از جام ملت‌ها

مجید زارعی در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اشاره به یک واقعیت مهم که نشان از ارزش بالای کار فوتسالیست ها دارد، سه نکته ناب هم از جام ملت های این دوره گفت.

به گزارش فوتسال 40، تیم ملی فوتسال ایران سیزدهمین قهرمانی اش در جام ملت های آسیا را یکشنبه این هفته در تایلند با کسب پیروزی 4-1 مقابل میزبان به دست آورد. بعد از گذشت چند روز از شیرینی این اتفاق با مجید زارعی، پیشکسوت فوتسال و مربی چند فصل اخیر مس سونگون همکلام شدیم. او در خصوص این جام اتفاقاتش نکته نظرات جالبی داشت که در ادامه می خوانید:

تبریک به خاطر یک کار بزرگ

اول از همه به بچه های تیم ملی و وحید شمسایی عزیز، تک تک دستیارانش و همچنین مردم ایران این قهرمانی را تبریک می گویم. در تورنمنتی که ژاپن در دور گروهی اش حذف شد، احتمال هر اتفاقی وجود داشت اما تیم ملی ما اتحاد و انسجام خود را در طول جام رفته رفته حفظ کرد و در نهایت هم توانست قهرمان شود.

یک واقعیت بسیار مهم که باید به آن ارزش بدهیم

بعضی ها معتقد هستند که از الان باید به فکر جام جهانی بود و مدام از رفع این ایراد و آن ایراد صحبت می کنند. ولی به نظرم الان نه وقت ایراد گیری است و نه وقت جام جهانی. باید اجازه  دهیم بچه های تیم ملی چند روز از این قهرمانی لذت ببرند. خیلی از اعضای این تیم یک سال است که کنار خانواده هایشان نبوده اند. اکثر بچه ها بلافاصله بعد از پایان آن لیگ فرسایشی و سنگین به جای استراحت و تعطیلات در اردوی پیش از عید حاضر شدند، عرق ریختند و حاصلش یک قهرمانی دلچسب بود که حق لذت بردن از آن را دارند.

مجید زارعی

فشار مضاعف به خاطر یک ادعای غلط

واقعا درک این جمله برایم خیلی سخت است که خیلی ها می گویند ایران حقش فقط قهرمانی است و هیچ یک‌ از تیم های آسیایی در حد ما نیستند. این حرف‌ها فشار زیادی به تیم وارد می کرد. ولی خوشبختانه کادر و تمام بازیکنان خیلی خوب توانستند از زیر این استرس و فشار دربیایند و قهرمان شوند. باید در این مورد به خودمان بقبولانیم که هیچ قدرت مطلقی در ورزش به ویژه رشته های تیمی وجود ندارد همه در حال پیشرفت هستند و در جا زدن مساوی با شکست خورده است.

دو سه تا نکته ناب از جام

این قهرمانی حق ما بود و خیلی هم شیرین ولی این موضوع را هم باید صادقانه قبول کنیم که فوتسال آسیا با آمدن مربیان مطرح دنیا خیلی پیشرفت کرده و تیم ها هر دوره چندین برابر دوره قبل بهتر و تاکتیکی تر شده اند. شاید بد نباشد به چند مورد مهم که نشان از ارتقای سطح فوتسال آسیا در همین دوره بود اشاره کنم:

۱. استفاده فراوان از دروازبان به عنوان نفر پنجم
۲. ⁠استفاده کاملا اقتصادی و برنامه ریزی شده از ضربات شروع مجددها
۳. ⁠آنالیز عملیاتی بسیار عالی بازی ها و استفاده بهینه از داده های دریافتی