مجید زارعی: در این دو هفته مراقب حرف هایمان باشیم

خواسته زیبای یک مربی برای تیم ملی؛ دشمن نباشیم!

باید در این دو هفته مراقب حرف هایمان باشیم چون هر حرف و هر اظهار نظری می تواند روی شرایط روحی و روانی تیم ملی تاثیرگذار باشد نه اینکه نقش دشمن را ایفا کنیم!

به گزارش فوتسال 40، تیم ملی فوتسال ایران بعد از نایب قهرمانی در تورنمنت چهارجانبه ویتنام به تهران برگشت. این تیم آخرین اردوی خود پیش از جام ملت ها را در تهران برگزار و اواخر فروردین به تایلند سفر خواهد کرد. وحید شمسایی در حالی شاگردانش را آماده قهرمانی در آسیا می کند که نقدهای بسیاری به تیمش وارد است؛ مجید زارعی، کارشناس فوتسال و مربی تیم مس سونگون طی سال های اخیر، در گفت و گو با فوتسال 40 به نکات مهمی اشاره کرد که جامعه فوتسال باید آنها را در آستانه جام ملت های آسیا رعایت کند:

توصیه مهم در آستانه جام ملت ها

2 هفته تا شروع جام ملت های آسیا باقی مانده است، اگر بهترین مربی جهان را هم بیاوریم الان دیگر نمی شود کار فنی زیادی کرد. وظیفه کل جامعه فوتسال در این مقطع حمایت صد در صدی از تیم ملی و وحید شمسایی است. به نظرم  همه دوستان باید انتقادهای الکی و تسویه حساب های شخصی را  به بعد از جام ملت ها موکول کنند و در این مقطع فقط به حمایت از تیم ملی بپردازند تا با خیال آسوده و روانی آرام در جام ملت ها حضور پیدا کرده و برای گرفتن جام از ژاپن تلاش کند. وحید شمسایی از هر نظر گزینه معقولی برای نیمکت تیم ملی است و به نظرم بهترین های ممکن را هم در تیمش جمع کرده و باید به او و نفراتش که همگی لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند احترام بگذاریم و اعتماد کنیم.

بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی…

طبق شناختی که از وحید شمسایی دارم او چه در دوران بازی و چه در مربیگیری همیشه حس بردن را به بالاترین حد ممکن داشته و به اطرافیانش القا می کند. از زمانی که او هدایت تیم ملی را به عهده گرفته، فارغ از نتیجه بازی ها، همیشه این حس را در کل بازیکنان دیده ایم که تا پای جای برای موفقیت تیم تلاش کرده اند و این نکته مهمی برای تیم هایی است که می خواهند در تورنمنت های ملی شرکت کنند. نقاط ضعف جزئی هم که وجود دارد مطمئنا رفع خواهد شد و به نظرم مشکلی برای جام ملت ها نخواهیم داشت. باید در این دو هفته مراقب حرف هایمان باشیم چون هر حرف و هر اظهار نظری می تواند روی شرایط روحی و روانی تیم تاثیرگذار باشد. همان طور که گفتم الان باید فقط حمایت کنیم و وقتی چنین انگیزه و تلاشی را شاهدیم در نقش کسی ظاهر شویم که انرژی مثبت می دهد نه دوستی که به دشمن شبیه است.

مجید زارعی

خلا ستاره های بزرگ احساس شد

در بازی با ویتنام احساس کردم تیم ما کمی سرحال نبود و دروازه بان تیم ستاره زمین بود. نمی دانم شاید شرایط تیم و ناقص بودن نفرات در این موضوع تاثیر داشت ولی به نظرم ویتنام خیلی بهتر از ما بازی کرد. نبود چند مهره اصلی تیم در تمامی این مواردی که گفتم نقش داشت و تیم ملی با ترکیب کاملا ناقص به ویتنام سفر کرده بود. نبود ستاره هایی چون حسین طیبی، سالار آقاپور، مسلم اولادقباد و سعید احمدعباسی در ترکیب تیم ملی قطعا تاثیر می گذارد. آن طور که گفته شده حسین به جام ملت ها نمی رسد ولی امیدوارم بقیه بچه ها تا جام ملت ها شرایط بازی را پیدا کنند چرا که برای فتح آسیا به تیم کاملی نیاز داریم.

ضعف هایی که می شود رفعشان کرد

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در این سه بازی هم بخش های مثبت داشت و هم بخش های منفی که باید در فرصت باقی مانده تا شروع جام ملت های آسیا روی آنها کار کنیم. به نظر من روی ضربات ایستگاهی و اوت و کرنرهای حریف از نظر دفاعی ضعف هایی داشتیم. همچین در دفاع پاورپلی هم نکات ریزی وجود دارد که قطعا در فرصت باقی مانده کادر فنی تیم ملی روی حل آنها متمرکز خواهند شد. با حضور نفراتی چون علی اصغر حسن زاده و محمدرضا سنگ سفیدی در زدن ضربات ایستگاهی هم می توانیم خیلی خطرناک تر از این ظاهر شویم. نفراتی مثل این دو بازیکن توانایی بالایی در این کار دارند که می تواند در بازی های حساس خیلی به کارمان بیاید.