جام ملت های فوتسال آسیا 2024؛

جنگ سر برنز در حد طلا؛ پُر روهای جذاب!

میزبان جام جهانی 2024 طی رقابت جذاب و نفس گیر در رده بندی جام ملت های آسیا به پیروزی رسید.

به گزارش فوتسال 40، ساعتی پیش از برگزاری فینال جام ملت های فوتسال آسیا 2024 تیم های ازبکستان و تاجیکستان دیدار رده بندی مسابقات را برگزار کردند. این دیدار از ساعت 11:30 آغاز شد و با برتری تیم ملی ازبکستان در ضربات پنالتی به پایان رسید.

ازبکستان، میزبان جام جهانی 2024، که سهمیه این جام را در جیب داشت در نیمه نهایی ایران را خیلی اذیت کرد اما در نهایت در ضربات پنالتی شکست خورد تا از رسیدن به فینال آسیا ناکام بماند. این تیم که یکی از بهترین مربیان دنیا را در اختیار دارد هدفی جز پیروزی در این دیدار نداشت تا حداقل با رتبه سوم تایلند را ترک کند.

در سمت مقابل تاجیکستان حضور داشت؛ تیمی که به عنوان سرگروه از گروه سوم (ژاپن هم حضور داشت) به دور حذفی صعود کرد و بعد از غلبه بر افغانستان، مقابل تایلندِ میزبان شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

دیدار دو تیم در پایان وقت های قانونی و اضافه با نتیجه 5-5 به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی بکشد. ازبکستان که با شکست در پنالتی ها مقابل ایران از صعود به فینال بازمانده بود این بار موفق تر عمل کرد و توانست از سد تاجیکسنان گذشته و به مقام سوم جام ملت های فوتسال آسیا 2024 برسد.