کشاورز: با 50 درصد توانمان بازی کردیم

تیم ملی زیر ذره‌بین؛ امیدوار کننده با یک هشدار مهم!

تیم ملی فوتسال از نظر کشاورز شرایط منحصربفردی دارد که به برتری اش نسبت به تیم های دیگر انجامیده اما برای فتح آسیا باید چند مورد مهم را در نظر داشته باشیم.

به گزارش فوتسال 40، تیم ملی فوتسال ایران تورنمنت ویتنام را با رتبه دوم به پایان رساند. این تیم یک باخت مقابل مراکش متحمل شد و سپس نیوزیلند و ویتنام را شکست داد. با فرهاد کشاورز، مربی شناخته شده فوتسال کشور، در مورد عملکرد تیم ملی در ویتنام همکلام شدیم. او در این گفت و گو به موارد مهمی اشاره کرد که باعث امیدواری بود:

این نصف تیم ملی بود

اگر منطقی صحبت کنیم ما مقابل ویتنام با 50 درصد توانمان بازی کردیم. این تیم شگفتی ساز فوتسال آسیا در چهار سال اخیر به شمار می رود. با جوانان و ستاره های لیگ در شرایطی که فوق ستاره هایمان مصدوم بودند بازی بسیار خوبی مقابل قوی ترین حریف مان تورنمنت برگزار کردیم. هر چه در این رقابت ها پیش رفتیم متوجه شدیم که تیم در برنامه ریزی بسیار خوب بود و در لحظات حساس اشتباهات بازی با مراکش را شاهد نبودیم. تیم ملی ایران روشی از بازی را در این تورنمنت ها تمرین می کرد. پرس از بالا این روش بود و من به آقای شمسایی و بازیکنانی که از لیگ آمدند و زحمت کشیدند خدا قوت می گویم.

پیروزی مقابل تیمی با مربی تراز اول

چه در قالب بازی فوتسال و چه در پاورپلی و حمله به ویتنام گل زدیم. وقتی بازیکنان تراز اول تیم ملی همه باشند در پاور پلی بهتر هم خواهیم بود. ویتنام طی 5 سال اخیر رشد چشمگیری در فوتسال داشته است. این تیم از وجود یک مربی تراز اول دنیا بهره می برد. این بازی مقابل ویتنام مرا به جام ملت ها امیدوار کرد.

فرهاد کشاورز

پرستاره با جیب پر…

در 5 بازی اخیر عملکرد تیم ملی را مورد توجه قرار دادم و باعث خوشحالی بود که بازیکنان جوانی چون به مسعود یوسف، علی خلیلوند یا بهروز عظیمی – که دیگر به یک مهره تعیین کننده در تیم ملی تبدیل شده است – از لیگ می آیند و برای تیم ملی می درخشند. هیچ تیمی انقدر سریع نمی تواند تغییر کند. مثلا ما این بار یکی مثل حسین طیبی را نداشتیم و جانشین او سریع انتخاب شد و بهروز عظیمی به خوبی جایش را پر کرد. حسین طیبی یک شبه ساخته نشده و  15-16 سال برای او زحمت کشیده شده است. ولی حالا جوانان دیگری هم در حال رشد هستند که می توانند به تیم ملی کمک کنند.

ضعف هایی که رفع شد اما…

انتقال سریع از حمله به دفاع و برعکس، ضعف در پاورپلی موارد مهمی بود که در این رقابت ها خیلی بهتر شده بودیم. ما مقام ویتنامی بودیم که سرمربی‌اش با پاورپلی قهرمان جهان شده بودم. با این وجود جام ملت های آسیا بسیار سخت است. تیم ها سرمایه گذاری زیادی کرده اند و پیشرفت بالایی شاهد هستیم. شگفتی های زیادی شاهد خواهیم بود و دیگر مرحله گروهی آسان نیست.

حرف مهم آخر…

وقتی هر کسی در هر کاری یک برنامه ریزی بلند مدت داشته باشد حتما نتیجه خواهد گرفت. تیم هایی مثل عربستان، کویت و عراق از چند سال پیش تغییرات مثبت را شروع کرده اند. تیم هایی چون ژاپن و تایلند را هم نباید فراموش کنیم. این رقابت ها انتخابی جام جهانی هم هست و اهمیتش خیلی بالاست. از همه دوستان می خواهم که انرژی های مثبت خود را از تیم ملی دریغ نکنند. همین قهرمانی می تواند به کل جامعه فوتسال کمک کند.