یک سر و گردن بالاتر از آسیا هستیم اما...

تاکید جالب رئیسی؛ کل جام از ما انتظار دارد!

ستاره سابق تیم ملی فوتسال ایران تحلیل جالبی از جام ملت های آسیا دارد. او از انتظاری صحبت می کند که کل جام از ما دارند!

به گزارش فوتسال 40، تیم ملی فوتسال ایران با غلبه بر قرقیزستان راهی نیمه نهایی جام ملت های فوتسال آسیا شد. این تیم فردا باید با ازبکستان برای صعود به فینال رقابت کند. به همین بهانه با مجید رئیسی، ستاره سابق تیم ملی فوتسال ایران که سال ها سابقه حضور در جام ملت ها و رویدادهای فوتسال بزرگ ملی را دارد همکلام شدیم. این شما و این هم تحلیل رئیسی از جام:

همه از ایران انتظار دارند

جام ملت های آسیا همیشه برای ایران از حساسیت‌های بالایی برخوردار است. چون همه تیم‌ها و خود مردم قهرمانی را مال ایران می دانند. این کار را هم برای بازیکنان و هم برای سرمربی تیم سخت می‌کند. من خودم از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ عضو تیم ملی بودم و این سختی ها را لمس کردم حتی از بازی اول تا فینال هرچقدر می‌رویم این استرس بیشتر می شود. ولی خب خدا را شکر ما هر سال بازیکنان خوب و باکیفیتی داریم که کار را در می آورند

سفر به تایلند با شرایط ویژه

امسال با شرایط سختی راهی تایلند شدیم که تمرکز را کاملا از سرمربی تیم ملی گرفته بود. مشکلات مربوط به لژیونرها، مصدومیت ستاره بزرگی چون حسین طیبی و دیگر موارد دست به دست هم دادند تا تیم در شرایطی ویژه به جام اعزام شود. خوشبختانه دیگر مصدومان تیم از جمله سالار آقاپور و مسلم اولادقباد در لحظات حساس رسیدند و به نظرم کاملا آماده دو بازی باقی مانده هستند که سرنوشت قهرمان را تعیین خواهد کرد.

جای خالی طیبی خوب پر شد

شاید نبودن حسین طیبی کمی کار را سخت می کرد چون بچه ها واقعا او را دوست داشتند اما حضور ستاره ای چون علی اصغر حسن زاده که تجربه بالایی در چنین رقابت ها دارد خیلی به کار وحید شمسایی آمد. این را می توانیم در تمامی بازی های اخیر تیم ملی ببینم. همه باتجربه ها در این دوره کارساز بودند. مثلا سعید احمدعباسی هم خیلی حرفه ای وظایف گلزنی خود را انجام می دهد و امیدوارم در پایان جام کفش طلا را مال خود کند. دو دروازه بان متحد و هماهنگ هم داریم که به نظرم برای قهرمانی کافی هستند.

سطح مان خیلی بالاست اما…

در دور گروهی تیم ملی هر بازی بهتر از بازی بعدی ظاهر شد. در جامی که ژاپن حذف شد، انتظار هر انتفاق غیرمنتظره ای وجود دارد. با این وجود بچه های ما از جوان ها گرفته تا باتجربه ها تا الان با اتحاد پیش رفته اند. سطح فوتسال ما خیلی بالاست و حفظ همین اتحاد و بازی با تمرکز بالا ما را به قهرمانی خواهد رساند.

قهرمان می شویم؟

شاید همه بگویند با حذف ژاپن قهرمانی ایران قطعی شد. در این که توانایی بچه ها یک سر و گردن بالاتر از همه آسیاست هیچ شکی نیست ولی فوتسال است و هزاران اتفاق. کادرفنی تیم ملی تجربه چنین روزهای حساسی را دارد و قطعا در نیمه نهایی و انشالله فینال همین صلابت را خواهیم داشت تا جام را به خانه برگردانیم.