همه دردسرهای یک تصمیم غیرعادی...

مسخره‌ترین قسمت الکلاسیکو؛ لطفا تکرارش نکنید!

الکلاسیکوی روز گذشته لیگ برتر فوتسال در کنار جذابیت و حساسیت های فنی اش یک مورد ویژه هم داشت که قطعا تکرارش در بازی های آینده کار اشتباهی خواهد بود.

به گزارش فوتسال 40، هفته پایانی لیگ برتر فوتسال ایران روز دوشنبه برگزار  شد و در حساس ترین بازی مس سونگون مهمانش گیتی پسند را در سالن پورشریفی تبریز 3-2 برد. یکی از مهمترین سوژه ها این بازی اعتراضات بی پایان اعضای دو تیم به قضاوت داوران بود؛ موضوعی که از یک انتخاب غیرعادی نشات می گرفت و باعث ایجاد سو تفاهم از همان دقیقه یک شده بود.

در تقابلی که گیتی پسند اصفهان یک پای آن بود، علی حفیظی، داور اصفهانی به عنوان داور اول انتخاب شده و اسماعیل کمربسته نیز به نمایندگی از شهر میزبان (تبریز) به عنوان داور دوم قاضی الکلاسیکو بود.

از آن جایی که الکلاسیکوی فوتسال ایران هموار حواشی داوری زیادی داشته این تصمیم از همان لحظه اول اشتباه به نظر می رسید و در میدان عمل آن این اشتباه اثبات شد. داوران اول و دوم بازی خیلی سعی کردند خود را آرام و منصف نشان دهند اما شرایط به گونه ای بود که امکان چنین کاری وجود نداشت.

به واسطه انتخابی که هیچ توضیحی هم در موردش داده نشد، وقتی داور اصفهانی سوتی به ضرر مس می گرفت، داد تیم میزبان در می آمد و زمانی که داور تبریزی صحنه ای را به ضرر گیتی قضاوت می کرد، تنش را در نیمکت مهمان شاهد بودیم. البته اگر کمی هم موشکافانه تر به موضوع نگاه کنیم، دو داور بازی بعضا بدشان نمی آمد که سوت های متمایل به تیم های شهرشان نیز به صدا در آورند!

چندین و چند صحنه بحث برانگیز داوری در طول بازی شاهد بودیم که در میان هیاهو گم شد و توقف های مکرر به دلیل اعتراض و بی اعتمادی محضی که به قضاوت داوران از سوی دو تیم وجود داشت، این بخش از الکلاسیکوی زیبای فوتسال را زیر سوال برد. قطعا در این مورد داورانی که انتخاب شدند نقش کمتری داشتند چون آنها ناخواسته وارد فضای ملتهبی شده بودند که برایشان به وجود آمده بود.

با در نظر گرفتن همه موارد و یک نگاه بی طرفانه به نتیجه انتخاب دو داور از تبریز و اصفهان برای بازی مس-گیتی می توان با قاطعیت گفت که تکرار چنین تصمیمی قطعا غلط است. شاید دوستانمان در کمیته داوران روزی باهم تحریک به چنین تصمیمی شوند و از کلمه مسخره ناراحت شوند اما  اگر روزی داوری الکلاسیکوی به ترکیبی از داوران مادریدی و کاتالان رسید آن گاه می توانند به این کلمه اعتراض کنند!