تیم ملی باخت تا مکررات، تکرار شود

این انگل را از جان فوتسال ایران جدا کنید

دعواهایی که بعد از باخت به روسیه به راه افتاده، تکراری، بیهوده و بدون نتیجه خاصی، صرفا به دامن زدن به دشمنی ها در فوتسال منجر خواهد شد.

به گزارش فوتسال 40، تیم ملی فوتسال ایران طی دو دیدار دوستانه مقابل روسیه در لار به میدان رفت. این تیم در بازی اول 3-2 از سد حریفش گذشت اما در بازی دوم 6-2 شکست خورد. شاگردان وحید شمسایی با وجود این که یک بازی را بردند و یکی را باختند اما سنگینی باختشان باعث شد تا برد اول کاملا فراموش شود. آنها البته از نظر فنی در همان بازی اول هم اشتباهات غیرقابل کتمانی مرتکب شدند و خوش شانس بودند که برنده زمین را ترک کردند.

برگزاری بازی دوم با روسیه در فاصله کمتر از 24 ساعت، نقاط ضعف متعددی را آشکار کرد؛ نقاط ضعفی که بخشی از آن متوجه عملکرد فنی تیم ملی بود و بخشی از آن به کیفیت فنی لیگ برتر فوتسال ایران مربوط می شد. بلافاصله بعد از باخت مقابل روسیه، این نقاط ضعف توسط برخی لیست  و مثل پتک به سر کادر فنی تیم ملی کوبیده شد.

وحید شمسایی هم خیلی سریع جواب این پتک را با پتکی دیگر داد؛ مصاحبه روز گذشته شمسایی درست مثل شوت های دوران بازی اش ناگهانی و زهردار بود. این گونه بود که چرخه تکراری فوتسال ایران به طور کامل اجرا شد؛ چرخه ای که بعد از باخت هایی از این قبیل شاهدش هستیم.

وحید شمسایی

مصاحبه یک عده علیه سرمربی تیم ملی و پاسخ دندان شکن سرمربی تیم ملی به آنها، کل چرخه یاد شده را شامل می شود؛ این چرخه سال هاست تکرار می شود اما هیچ حاصلی در پی نداشته است. قطعا دلسوزی جای کمی در بین صحبت های بعد از بازی آن عده ای دارد که شمسایی بهشان توپیده اما خود او هم در این ماجرا کم تقصیر ندارد. او مکمل چرخه معیوبی بود که مثل انگل به جان فوتسال ایران افتاده است.

سرمربی تیم ملی حتی اجازه نداد جوهر مصاحبه منتقدانش خشک شود؛ او به جای صحبت و پاسخ به نقدهای صحیح و فنی، سفره دلش را که خیلی هم پر بود باز کرد و جملات و واژه هایی تکراری را استفاده کرد که شاید یکی دو ساعت جذاب و به قول امروزی ها ترند شوند اما قطعا مثل مصاحبه به اصطلاح دلسوزانه برخی، هیچ تاثیری در بهتر شدن شرایط نخواهد داشت.

فوتسال ایران با مصاحبه، جدال، جادو و این قبیل چیزها جهانی نمی شود؛ آن چه این رشته نیاز دارد، آرامش، برنامه، مدیریت صحیح و علمی است؛ فاکتورهایی که عملا نه در لیگ برتر رعایت می شود نه در تیم ملی.. پس از دوستان عزیز می خواهیم جنگ های شخص شان را به بحث های ملی وارد نکنند، چون نه حسش را داریم و نه حالش را…