جام ملت های آسیا 2024؛

ایران هم صعود کرد و هم نابود!

پرونده دور گروهی جام ملت های فوتسال آسیا 2024 با لبخند دو سرمربی ایرانی به پایان رسید.

به گزارش فوتسال 40، ساعتی پس از حذف ناباورانه ژاپن از جام ملت های فوتسال آسیا 2024 تیم ملی ایران مقابل کویت به میدان رفت. شاگردان وحید شمسایی در نیمه اول این دیدار به برتری 3-0 دست یافتند.

آنها که در دو بازی قبلی شان مقابل افغانستان و بحرین به برتری رسیده و صعودشان را قطعی کرده بودند امروز در 20 دقیقه اول 3 بار دروازه حریف را باز کردند.

دو گل نخست ایران در این نیمه را بازیکنان کویت به اشتباه وارد دروازه خودی کردند. گل سوم اما را اما سعید احمد عباسی با قطع توپ بازیکن حریف در موقعیت پاورپلی و از زمین خود وارد دروازه کرد.

در نیمه دوم برتری تیم ملی فوتسال ایران ادامه داشت اما با درخشش دروازه بان کویت تنها یک بار دروازه این تیم باز شد. این گل را سعید احمد عباسی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند؛ این پنالتی را سالار آقاپور به دست آورد و ستاره والدپنیاس گل کرد تا شش گله شود.

تیم ملی فوتسال ایران با این برد 9 امتیازی شد و به عنوان صدرنشین گروه اول به دور حذفی صعود کرد. این تیم باید در مرحله یک چهارم نهایی با قرقیزستان بازی کند؛ تیمی که ژاپن را در روز اول شکست داده بود.

افغانستان هم با پیروزی 3-2 مقابل بحرین در حالی جشن صعود به عنوان تیم دوم این گروه را گرفت که کویت با توجه به دریافت چهار گل از ایران به رده سوم سقوط کرد و از صعود باز ماند.