جام ملت های فوتسال آسیا 2024؛

ایرانِ قهرمان؛ جام به خانه پدری برگشت!

انتظار دو ساله همراه با بغض و حسرتی که اذیت مان می کرد تمام شد و بار دیگر عنوان قهرمان جام ملت های فوتسال آسیا به نام‌مان ثبت شد؛ چیزی که از بچگی به آن عادت کرده ایم.

به گزارش فوتسال 40، تیم ملی فوتسال ایران در دیدار پایانی جام ملت های آسیا 2024 مقابل تیم ملی فوتسال تایلند، میزبان رقابت ها قرار گرفت و موفق شد با پیروزی 3-1 مقابل این تیم برای سیزدهمین بار فاتح آسیا شود.

شاگردان وحید شمسایی به عنوان پرافتخارترین تیم قاره آسیا، قهرمانی دوره قبل را به ژاپن واگذار کرده بودند و در این دوره هدفی جز بازپس گیری جام نداشتند. آنها کار خود را با سه برد در مرحله گروهی آغاز کردند و به عنوان صدرنشین گروه D به دور حذفی صعود کردند. پیروزی مقابل قرقیزستان و ازبکستان (ضربات پنالتی) ملی پوشان فوتسال ایران را به فینال رساند؛ جایی که تایلند میزبان منتظرش بود.

تایلندی ها هم مثل ایران همه بازی های دور گروهی شان را برند و به عنوان صدرنشین گروه A به دور حذفی صعود کردند. آنها با شکست دادن عراق و تاجیکستان به دیدار نهایی راه یافتتند.

تیم ملی فوتسال ایران

نیمه اول:

شاگردان وحید شمسایی کار را در شرایطی آغاز کردند که هواداران میزبان سالن را روی سرشان گذاشته بودند. مهدی کریمی اما چند ثانیه بعد از پایان بازی دروازه میزبان را باز کرد تا این جو با سکوت عوض شود. در ادامه سعید احمد عباسی با یک ضربه زیبای رباح ماجری دروازه تایلند را باز کرد تا هم قهرمانی ایران و هم آقای گلی خودش را تضمین کند. تایلند در ادامه نیمه دوم تلاش های ناموفقی برای باز کردن دروازه ایران داشت. این تیم حتی خوش شانس هم بود که گل های بعد را دریافت نکرد و با شکست 2-0 راهی رختکن شد.

مهدی کریمی

نیمه دوم:

تایلند با حمایت هوادارانش نیمه دوم را تهاجمی شروع کرد و توانست دروازه ایران را باز کرده و اختلاف را به حداقل برساند. تنها چند دقیقه بعد از این گل اما علی اصغر حسن زاده با یک شوت روی پای دقیق گل سوم را برای ایران زد تا نتیجه 3-1 شود. تایلندی ها بعد از این گل اقدام به پاورپلی کردند که این حرکت آنها هم تاثیر معکوس داشت؛ مسعود باقرمحمدی، دروازه بان تیم ملی فوتسال ایران، بعد از مهار دیدنی شوت بازیکن تایلند با صورت، همین توپ را در کرنر مهار کرد و با ضربه ای دیدنی وارد دروازه کرد تا گل چهارم ایران را به ثمر برساند. این گل پایانی بازی بود و شاگردان شمسایی با رقم زدن برد 4-1 دو سال پیش را جبران کرده و برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شدند.

سعید احمدعباسی