یک اختصاصی درِگوشی؛

لژیونرهای ممنوعه خواهند بود فقط با یک شرط!

به نظر می رسد کمیته فوتسال تصمیم خود را در خصوص مشکل حضور لژیونرهای پالما در جام ملت های آسیا 2024 تعیین کرده است.

به گزارش فوتسال 40، اردوی آماده سازی تیم ملی جهت حضور در جام ملت های فوتسال آسیا 2024 از سه روز پیش در تهران آغاز شده است. جز لژیونرهای شاغل در لیگا ناسیونال بقیه منتخبین وحید شمسایی در این اردو حضور دارند و برای جلب نظر این مربی در تلاش هستند.

مصدومیت نسبتا شدید حسین طیبی یکی از موارد مهمی است که در این مقطع ذهن اهالی فوتسال را درگیر کرده است. با توجه به زمان مورد نیاز نسبتا زیاد برای بهبودی کامل این بازیکن، احتمال غیبتش در جام ملت های آسیا 2024 نیز وجود دارد.

این اما تنها تردید در مورد لژیونرها نیست و مشکل اصلی که از چند ماه پیش در جریانش هستیم هنوز پابرجاست. باشگاه پالما برخلاف والدپنیاس واکنش دوستانه ای به پیشنهاد کمیته فوتسال نداشت و برای صدور مجوز حضور سه ستاره ایرانی اش در تایلند خواستار پرداخت غرامت شده است.

ایران - ژاپن فوتسال

بعد از اینکه ژاپن مجوز 8 بازیکن خود را گرفت فشار روی کمیته فوتسال چند برابر شد اما به نظر می رسد مطرح شدن موضوع غرامت باعث شده تا این کمیته سیاست جدیدی در پیش بگیرد؛ سیاستی که البته هیچ توضیحی در موردش داده نشده تا نگرانی ها تا روز آخر ادامه داشته باشد.

طبق اطلاعات دریافتی از منابع موثق، کمیته فوتسال که به هیچ عنوان قصد پرداخت غرامت به پالما را ندارد، روی این موضوع تمرکز کرده که ستاره های ایرانی باید در حین عقد قرارداد حواسشان به بندهایش هم می بود. البته این توجیه در برابر زمان برگزاری غیرعادی جام ملت های آسیا اصلا قابل پذیرش نیست. به هر حال با توجه به موضوع سربازی سالار آقاپور و مسلم اولادقباد، کمیته فوتسال در حساب و کتاب هایش به این نتیجه رسیده که به حد کافی به این بازیکنان پوئن داده است.

در صورت عدم حضور در جام ملت های آسیا احتمال لغو مجوز خروج از کشور مسلم و سالار (آنها هنوز خدمت سربازی را پشت سر نگذاشته اند و با مجوز ملی پوش بودن از کشور خارج می شوند.) وجود دارد. همین به برگ برنده کمیته فوتسال تبدیل شده و آنها حداقل در جلسات درون سازمانی شان به این نتیجه رسیده اند که حل مشکل و توپش را در زمین لژیونرها حل کنند و از مجوز خروج به عنوان سوپاپ اطمینان خود بهره بگیرند.