روایت عجیب سرمربی برکنار شده‌کراپ از بازیکن سالاری در تیمش...

افضل: یا جای من بود یا او؛ آن جا حرف، حرفِ بازیکن است!

علی افضل، سرمربی سابق کراپ الوند، در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد شرایطی که به قطع همکاری اش انجامید صحبت کرد.

به گزارش فوتسال 40، همان طور که چند روز پیش در فوتسال 40 خواندید، علی افضل به همکاری خود با کراپ پایان داد و الوندی ها در سه هفته پایانی با مربی موقت به مصاف حریفان خود خواهند رفت تا سرمربی جدیدشان را برای فصل آینده انتخاب کنند. قطع همکاری افضل و کراپ حواشی و ابهامات زیادی داشت که برای پاسخ گرفتن در موردشان با علی افضل گفت و گویی انجام دادیم. او در این گفت و گو سیر تا پیاز قضیه را برایمان تعریف کرد:

اول نمی خواستم بیایم…

این آقایان از مرداد ماه با خود من نه اما با یکی از دوستان نزدیکم مدام تماس می گرفتند و می گفتند از علی آقا بخواهید تا بیاید و به ما کمک کند تا از این شرایط خارج شویم. با توجه به اینکه وضعیت تیم نابسامان بود ابتدا قبول نمی کردم اما بعد از اصرارهای زیاد پذیرفتم. رفتیم و کار را شروع کردیم تا کراپ را در لیگ برتر حفظ کنیم چون شنیده می شد آنها قصد دارند قید تیم داری را بزنند چون احساس می کردند شرایطشان هر روز بدتر خواهد شد.

بهتر شدیم اما کم کم مشکلات شروع شد…

کار را در شرایطی شروع کردیم که چند نفر از بازیکنانی که گرفته بودند یا مصدوم بودند یا از آمادگی لازم دور بودند. بعد از دو بازی که فرصت زیادی نداشتیم کم کم شرایط تیم را سامان دادیم و چهار برد پیاپی به دست آوردیم. تیم تا رتبه های پنجم ششم بالا آمد اما کم کم بازهم مشکلاتی رخ داد که کار را سخت کرد. متاسفانه هیچ پرده ای میان تیم و مدیریت وجود نداشت. به عنوان کادرفنی نکاتی را به مدیریت می گفتیم و در عین ناباوری همین نکات چند روز بعد به گوش خود بازیکنان می رسید که اصلا حرفه ای نبود.

گفتم اگر نمی خواهید بروم اما…

با فیلم و مدرک به مدیریت نشان دادیم که بعضی از بازیکنان کارایی لازم را ندارند و حضورشان به ضرر تیم است اما جوابشان این بود که صبر کنید! کار را پیش بردیم و در شرایطی که کاپیتان و دروازه بان تیم کمی مشکل داشتند و دو سه نتیجه نه چندان خوب کسب کردیم اما به هر ترتیبی بود آخرین بازی نیم فصل را با برد پشت سر گذاشتیم. نیم فصل دوم را با وجود بازی های خوب با دو باخت مقابل شهرداری و مس آغاز کردیم. در همان مقطع گفتم اگر می خواهید کسی را بیاورید الان بیاورید اما گفتند نه شما تا آخر فصل با ما هستید و دوست داریم با بچه ها کار کنید.

نظم و انضباطم به مزاق یک عده خوش نیامد

من چون به نظم و انضباط اعتقاد زیادی دارم، یکسری نظارت ها روی بچه ها داشتم که به مزاق یک عده خوش نیامد و علیه ما جبهه گرفتند. با این وجود کار را پیش می بردیم و من هر بار تاکید می کردم که اگر تغییر می خواهید انجام دهید.

علیرضا افضل

یا جای من بود یا او…

روز شنبه بود که با من تماس گرفتند به دستور مدیرعامل آقای احمد اسماعیل پور باید سر تمرین حاضر شود. من مخالفت کردم و گفتم که این بازیکن معمولا غایب بوده و در اکثر بازی ها حضور نداشته است. در این 6 ماه که در کراپ بودیم، 3 ماهش را این آقا با ما تمرین نکرد. یک مدت نبود بعد می آمد تمرین می کرد و باز مصدوم می شد و می رفت. سه بازی داشتیم و فاصله زیادی با تیم های بالاتر نداشتیم. می توانستیم با چند نتیجه خوب حداقل چهارم تا ششم شویم. ولی خب این فرصت به بنده داده نشد. بحث جدایی من سر بازیکن بود و من گفتم نه و آنها تاکید داشتند که باید این بازیکن باشد. من یک سری اصول داشتم که از آنها سرپیچی نمی کنم. وقتی دیدم تاکید می کنند که باید کاپیتان تیم حتما باشد من هم گفتم یا من باید باشم و یا او و همکاری مان پایان یافت.

با این ها تا ده سال هم موفق نمی شوند!

از آقای نخ باف تشکر می کنم که از جیب شخصی خود برای کراپ هزینه می کند. اما متاسفانه عواملی کنار این باشگاه هستند که حضورشان باعث می شود تا ده سال هم کراپ موفق نشود. این حرف من نبود بلکه خیلی ها می گویند. تمام مربیانی که این جا آمدند و کار کردند، رزومه بسیار خوبی داشتند اما همواره پشت شان حرف بود و به واسطه برخی ها حاشیه ایجاد می شد. یکسری اتهامات به خود من هم می زدند اما من تا حالا به هیچ بازیکنی بی احترامی نکرده ام. کل برخوردی که می کردم فنی بود ولی متاسفانه یکسری بازیکنان در ایران از نظرم و انضباط فراری هستند. باعث تاسف است اما باید تاکید کنم که در کراپ حرف، حرف بازیکن است.

توصیه به سرمربی جدید…

من نگران مربی کار بلد آینده کراپ هستم. او باید با نگرش باز به قضیه نگاه کند و چند نفر را که عوامل اصلی نتیجه نگرفتن هستند را حذف کند وگرنه همان طور که گفتم تا ده سال آینده هم نباید انتظار موفقیت با این افراد را داشته باشیم. این ها معمولا اطلاعات درست از تیم به مدیریت انتقال نمی دهند و بانی اختلافات و سو تفاهماتی هستند که به تیم ضربه می زند.

به خاطر یک بازیکن از تیم کنار گذاشته شدیم!

زمانی که آمدیم 7-8 نفر از بازیکنان را کنار گذاشتیم که با هماهنگی باشگاه بود. چون باشگاه می خواست بازیکنانی که مصدومیت دارند یا به درد تیم نمی خورند را از لیست حذف کنیم. قدرت بهادری، اسحاق سورغالی، سعید افشار، مهران عالی قدر، علی ابراهیمی و سبحان شراعی به این دلیل از جمع ما جدا شدند. در مقابل 4 بازیکن جذب کردیم که خیلی خوب کار کردند. هیچ هزینه اضافی روی دست باشگاه نگذاشتیم و حتی 500 میلیون هم از هزینه ها کم کردیم اما در نهایت به خاطر یک بازیکن از تیم کنار گذاشته شدیم.