اطلاعات جذاب از میزبان ناشناخته فوتسالیست‌ها؛

گزارش ویژه؛ ایران-روسیه، جایی در حد سانتیاگوبرنابئو!

محل برگزاری دو دیدار دوستانه ایران-روسیه، جایی است که همین چند ماه پیش 4000 نفر در آن تماشاگر یک دیدار غیررسمی بودند.

به گزارش فوتسال 40، تیم ملی فوتسال ایران ساعتی پیش وارد شهرستان لارستان شد. شاگردان وحید شمسایی با پرواز ساعت 7 صبح تهران را به مقصد لار ترک کردند؛ آنها امروز یک جلسه تمرینی در لار برگزار کرده و فردا و پس فردا نیز دو دیدار دوستانه با تیم ملی روسیه در این شهر برگزار خواهند کرد.

میزبانی از روسیه در لار برای افرادی که از محل میزبانی مسابقات اطلاعات زیادی ندارند کمی عجیب بود. یک شهر کوچک در استان فارس با جمعیت زیر 100 هزار نفر شاید روی کاغذ آمادگی لازم برای میزبانی از بازی تیم ملی را نداشته باشد اما بهتر است بدانید که سالن محل برگزاری بازی ایران-روسیه در حال حاضر بهترین کف را در بین تمامی سالن های کشور دارد!

این سالن 3000 نفر ظرفیت دارد و طراحی آن به زیبایی سالن های دنیاست و از نظر امکانات جانبی نیز چیزی از آنها کم ندارد. طبق ادعای مسئولان شهر لار کف پوش سالن طوبی  مستقیما از شرکت Gerflor(گرفلور) فرانسه وارد شده و دارای استاندارد بین المللی است. این برند، یک برند معروف در بین کف پوش های سالن های ورزشی است و تنها پنج سالن در کشور هستند که از این برند برای کف پوش استفاده می کنند. مورد دیگر نیز نور داخل سالن است که تجهیزات آن از ایتالیا وارد شده و تا حدود 1600 لوکس را می تواند تامین کند.

سالن 3000 نفری طوبی بخشی از پروژه عظیمی است که همچین 2 سالن پذیرایی، مهد کودک، کودکستان و مهمانسرایی با ظریفت 60 نفر، سالن مراسم به ظرفیت 2500 نفر، سالن بازی کودکان، سالن کشتی، سالن بدنسازی، آب درمانی، پینت بال، مدرسه دو زبانه، نمازخانه و قرائت خانه را شامل می شود و از سال 1388 شروع به کار کرده است.

از بعد فنی، سالن 3 هزار نفری چند منظوره ورزشی، با ابعاد قانونی و استاندارد است که دارای 4 رختکن برای تیم ها، رختکن داوران، اسکوربورد، جایگاه ویژه، جایگاه خبرنگاران، و60 سرویس بهداشتی، سالن نماز خانه، سیستم خنک کننده است. از ویژگی های دیگر این سالن این است که سیستم خنک کننده که بر عکس سالن های دیگر که از بالای سالن تعبیه می شود این سالن از داخل و کنار سکوها و از کنار پاهای تماشاگران این سیستم طراحی شده است و بادهای گرمایشی نیز از طریق دستگاه تصفیه به خارج از سالن هدایت می گردد.

مردم شهر لار در سال های اخیر شاهد برگزاری تورنمنت های فوتسال جذابی در سالن طوبی بودند؛ مسابقاتی که تعداد تماشاگرانش گاهی تا 4 هزار نفر نیز بود و به نظر می رسد در روز بازی ایران و روسیه نیز تکرار چنین لحظات پرشوری را شاهد باشیم.

عکس: امیر قیومی