احساس کردم احترام‌مان خدشه دار شده است

پشت پرده فرار ایرانی‌ها از عراق؛ قضیه حیثیتی است!

احسان سهیلی در گفت و گو با خبرنگار ما از دلایل متعددی صحبت کرد که باعث فسخ قرارداد بازیکنان ایرانی با باشگاههای عراقی می شود.

به گزارش فوتسال 40، استعداد بالای فوتسالیست های ایرانی باعث شده تا پراکندگی قابل توجه لژیونرهای این رشته را در اقصی نقاط دنیا به ویژه آسیا شاهد باشیم. عراق، یکی از کشورهایی است که تعداد زیادی از فوتسالیست های ایرانی آن جا را برای بازی انتخاب می کنند. طی چند هفته اخیر اما شاهد تکرار اتفاقی بودیم که کمی غیرعادی بود و طی آن چند بازیکن ایرانی به صورت یک طرفه قراردادهای خود را با طرف عراقی فسخ کردند.

برای پی بردن به چند و چون ماجرا سراغ یکی از این بازیکنان رفتیم که به تازگی قراردادش را با تیم عراقی فسخ کرده است. احسان سهیلی در گفت و گو با فوتسال 40 در این مورد توضیحات قابل تاملی انجام داد که در ادامه می خوانید:

برای حفظ شان ایرانی‌ها فسخ کردیم

من با تیم دفاع الجوی عراق قرارداد بسته بودم که به تازگی آن را فسخ کردم. این تصمیم من و اکثر بچه هایی که طی این مدت قراردادهای خود را با تیم های عراقی فسخ کردند، دلایل زیادی دارد که به نظرم مهمترین آن جلوگیری از زیر سوال رفتن شان و شخصیت فوتسالیست های ایرانی بود.

بی برنامه بودن لیگ باعث بلاتکلیفی است

بی نظمی در فوتسال عراق بسیار قابل توجه است. من خیلی وقت پیش قراردادم را ثبت کردم ولی هنوز معلوم نیست بازی ها کی شروع می شود چرا که فدراسیون فوتبال عراق برنامه بازی های لیگ برتر فوتسال این کشور را اعلام نکرده است. همین باعث بلاتکلیفی همه بازیکنان شده است.

کیفیت عراق قابل مقایسه با ایران نیست

متاسفانه اکثر تیم های عراقی به تعهداتی که در حین امضای قرارداد اعلام می کنند، پایبند نیستند. کیفیت فوتسال این کشور هم در مقایسه با ایران در حدی نیست که بتوان روی این موضوعات چشم بست. از طرفی شرایط زندگی در این کشور بسیار متفاوت است و همین باعث می شود تا بسیاری از ایرانی ها نتوانند شرایط راحتی برای زندگی در این کشور داشته باشند.

احساس کردم احترام‌مان خدشه دار شده است

فارغ از همه این موارد، فوتسالیست های ایرانی در کل دنیا احترام و ارزش بالایی دارند که از کیفیت فنی بالایشان نشات می گیرد. من خودم شخصا برای حفظ این احترام که احساس می کردم در حال خدشه دار شدن است اقدام به فسخ قرارداد کردم. چون کم کم احساس می کردم که شان ما به عنوان