جام جهانی را پیش رو داریم و شوخی نداریم

مسیر خطرناک شاگردان شمسایی؛ احتمال مرگ!

در پایان مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2024 یک احتمال خطرناک برای تیم ملی فوتسال ایران وجود دارد که می تواند به قیمت از دست دادن جام جهانی تمام شود.

به گزارش فوتسال 40، جام ملت های فوتسال آسیا 2024 ساعتی پیش در کوالالامپور، مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرعه کشی شد. تیم ها در 4 گروه 4 تیمی حریفانشان را شناختند تا از این به بعد تا زمان شروع مسابقات بر اساس ویژگی های آنها، خود را برای دور گروهی آماده کنند.

طبق قرعه کشی انجام شده، تیم ملی فوتسال ایران در گروه D جام ملت‌های آسیا قرار گرفته و باید با تیم‌های ملی کویت، بحرین و افغانستان رقابت کند و برای صعود به دور حذفی بجنگند. ژاپن، رقیب اصلی ایران در راه قهرمانی، در گروه C حضور دارد و با تیم های تاجیکستان، کره و قرقیزستان بازی خواهد کرد.

حضور قهرمان و نایب قهرمان دوره قبلی در گروه های C و D یک احتمال خطرناک را به وجود می آورد که می تواند به قیمت حذف یکی از آنها پیش از مراحل پایانی تمام شود.

در صورتی که یکی از دو تیم ایران یا ژاپن در مرحله گروهی اول و دیگری دوم شود، بر اساس جدول بازی ها در اولین دور مرحله حذفی باید باهم دیدار کنند. در این صورت یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا یک فینال زودهنگام خواهد داشت؛ فینالی که به قیمت حذف زودهنگام یکی از دو تیم تمام می شود.

البته از دست دادن قهرمانی تنها داغ این اتفاق روی دل تیم حذف شده نخواهد بود. قضیه پیچیده تر از این حرفهاست و از آنجایی که این دوره از رقابت ها، انتخابی جام جهانی نیز به شمار می رود، تیم حذف شده باید دور حضور در جام جهانی را هم خط بکشد و این یک ناکامی بزرگ خواهد بود و ده مرتبه دردناک تر از اتفاقی چون از دست دادن قهرمانی جام ملت ها خواهد بود.

در چنین شرایطی شاگردان وحید شمسایی نباید ریسک کنند و با تمام قوا به اول شدن فکر کنند؛ البته شاید هم دوم شدن به سود آنها باشد اگر ژاپن در گروهش دوم شود! به هر حال شرایط بسیار پیچیده است و به نظر می رسد معادلان را باید به روز پایانی دور گروهی موکول کنیم.