واقعا چرا...

حقیقت تلخ در مورد داوران: چرا قضاوت می‌کنید؟

عدم پرداخت مطالبات داوران به یک سریال اعصاب خرد کن در فوتسال ایران تبدیل شده است.

به گزارش فوتسال 40، دریافتی کم داوران معضل بزرگ کل ورزش ایران طی سال های طولانی بوده و همچنان نیز ادامه دارد. رشته فوتسال از این قاعده مستثنی نیست و داوران این رشته حتی در بالاترین سطح (لیگ برتر) با مشکلاتی مواجه هستند که اگر برای همکارانشان در سایر کشورها آن را تعریف کنند برایشان تاسف خواهند خورد و شاید این سوال را از آنها بپرسند که «که با این اوضاع دقیقا جرا قضاوت می کنید و انگیزه تان چیست؟!»

در شرایطی که نیم فصل اول لیگ برتر فوتسال به اتمام رسیده و به‌زودی دیدارهای دور برگشت آغاز می شود نکته‌ای که برگزاری مسابقات را تحت تاثیر قرار داده، وضعیت پرداخت مطالبات داوران است.

لیگ برتر داور

این مشکل دو سال است که پابرجا مانده و کمیته داوران و فوتسال هنوز اقدام کارسازی برای حل آن انجام نداده اند. جالب این جاست که رئیس کمیته داوران بدون هیچ ابایی این موضوع را تایید کرده و خیلی راحت تاکید کرد که هنوز برنامه خاصی برای حل مشکل وجود ندارد!

افشاریان که مهمان برنامه فوتبال برتر بود در پاسخ به سوال میثاقی که آیا درست است داوران فوتسال دو سال دریافتی نداشته‌اند، این موضوع را تایید کرد و حل آن را نیازمند یک بودجه 5،6 میلیاردی عنوان کرد. این رقم هر روز بزرگتر و بزرگتر می شود و تا زمانی که فکری اساسی برایش نشود همچنان بزرگتر و غیرقابل پرداخت تر خواهد شد و اینجاست که باید پیه هر اتفاقی را در زمینه داوری به تن مان بمالیم.