شدت موضوع را نمی دانیم اما نگرانیم...

تیم ملی فوتسال در پیچ مرگ و زندگی!

در این چند سطر به چند مورد مهم اشاره شده که مهم نیست شدتش چقدر است چون در هر حال نگران کننده است.

به گزارش فوتسال 40، جام جهانی فوتسال 2024 با حضور ۲۴ تیم در شش گروه ۴ تیمی در شهرهای تاشکند، اندیجان و بخارا از ۱۴ سپتامبر تا ۶ اکتبر (۲۴ شهریور تا ۱۵ مهرماه) برگزار می‌شود. تیم ملی ایران در گروه آخر با فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا همگروه است و کمتر از سه ماه فرصت دارد تا خود را آماده این رقابت ها کند.

قهرمانی در جام ملت های فوتسال آسیا 2024 یک شروع خوب برای شاگردان وحید شمسایی در سال 1403 بود که امیدواری اهالی فوتبال نسبت به موفقیت آنها در جام جهانی پیش رو را چند برابر کرد. با این وجود یکسری تنش های داخلی در مجموعه فوتسال نگران کننده است.

در فاصله سه ماه به شروع جام جهانی به نظر می رسد آن هماهنگی و همدلی بین مجموعه فنی تیم ملی و ارکان مدیریتی فدراسیون و کمیته فوتسال دیده نمی شود. سرمربی تیم ملی از بلاتکلیفی قرارداد خود و دستیارانش گلایه می کند و بازی های دوستانه موردنظرش هنوز قعطی نشده است. این در حالی است که احسان اصولی با آرامشی که مشخص نیست ظاهری است یا از درونش نشات می گیرد، همه چیز را تحت کنترل می داند.

تیم ملی فوتسال ایران

این که تا چه اندازه این احتلافات سطحی یا عمقی هستند خیلی شاید مهم نباشد، نکته مهم و قابل تامل در چنین شرایطی، غیرقابل قبول بودن زاویه (حتی یک درجه) بین مدیریت و کادرفنی است؛ 90 روز خیلی زیاد نیست و تا چشم به هم بزنیم به سر آمده و زمان اعزام فرا خواهد رسید. این که در چنین مقطع زمانی‌ای هنوز سر تعیین حریفان تدارکاتی دعوا داریم و نگرانی کادرفنی، قراردادهایشان است شاید پیام خوبی برای اهالی فوتسال نباشد.

فوتسال ایران پتانسیل فنی بسیار بالایی در سطح دنیا دارد و با کمی برنامه ریزی و انسجام می تواند کارهای بزرگی رقم بزند که معمولا این طور نمی شود و با دم دستی ترین شرایط ممکن برای رقابت های بزرگ آماده و به کمترین ها بسنده می کند. از طرف کلیه اهالی فوتسال از دست اندرکاران این رشته می خواهیم، هوای تیم ملی را خیلی بیشتر ازاین ها داشته باشند؛ چون هر 4 سال یک بار نسلی می آید و می رود و نه شرعا و نه اخلاقا درست است که آینده چنین نسل هایی با چنین سوتفاهماتی به فنا برود و حداکثر بهره برداری از آن صورت نگیرد.