مفت و مجانی فقط بیا و تشویقمان کن...

اینجا ایرانه؛ لشگرکشی به جای بلیط‌فروشی!

بحث بلیط فروشی و در مقابلش تماشای رایگان بازی ها مقوله ای است که هنوز در لیگ برتر فوتسال به طور قطعی برایش پاسخی پیدا نشده است.

به گزارش فوتسال 40، باشگاه گیتی پسند دقایقی پیش در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که تماشای دیدار این هفته اش با کراپ در چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر فوتسال برای هواداران اصفهانی رایگان است؛ این چیز تازه ای نیست چون در تمام شهرهای کشور بلیط فروشی جای خود را به لشگرکشی کم هزینه داده است.

همین کار را مس سونگون می کند، همان طور که پالایش نفت و آنا صنعت هم می کنند؛ همان طور که همه تیم های دیگر هم می کنند چون از نظر ساختاری و حرفه ای هنوز به نقطه ای نرسیدیم که از خود فوتسال برای خودش درآمدزایی کنیم.

محتوای ارائه شده در بازی های فوتسال از نظر فنی به حد کافی جذاب است که یک هوادار مبلغ 20-50 هزار تومان برای تماشای هر بازی پرداخت کند؛ مبلغی که حتی یک پنجم مبلغ چیپس و تخمه ای که هواداران با خود به سالن می آورند هم نمی شود! اما چرا این کار صورت نمی گیرد؟

قطعا اگر از اکثر هواداران سوال کنید که آیا دوست دارید با پرداخت مبلغی ناچیز به تیم شهرتان کمک کنید؟ پاسخ مثبت خواهد بود. از مبالغ گزاف صحبت نمی کنیم؛ صحبت سر مبالغ کم و فرهنگ سازی درستی است که باید هر چه زودتر انجام شود. فوتسال ایران از نظر فنی چیزی از دنیا کم ندارد اما از نظر جزئیات و زیرساخت های این چنینی در حد جام محلات و جام رمضان کارها پیش برده می شود که جای بازنگری اساسی دارد.

قطعا پرداختن به چنین جزئیاتی می تواند شکل برگزاری مسابقات را شیک تر و اصول را حرفه ای تر پیش ببرد. کار سختی نیست فقط کمی برنامه ریزی و احساس مسولیت نیاز است. شاید اگر همین مبالغ کم ضرب در یک تعداد مشخص شوند، پولی جمع شود که بتوان با آن یکسری جزئیات کوچک را که اکثر باشگاهها به خاطر مشکلات مالی از انجامشان سر باز می زنند رفع کرد.

ساماندهی هواداران در ازای دریافت مبغلی ناچیز، یکی از این جزئیات است. برای مثال در حال حاضر اکثر سالن های کشور از ارائه کوچکترین خدمات به تماشاگران عاجزند. این رقم های کوچک اما اگر جمع شوند مثلا می توان برای سالنی که بازی لیگ برتر را میزبانی می کند و یک آبخوری یا سرویس بهداشتی ندارد، آب سرد کن و سرویس بهداشتی سیار تهیه کرد؛ به همین سادگی…