افغانستان را جدی بگیرید، چاره ای جز این نیست...

اطلاعات ویژه از حریف مرموز ایران؛ کپیِ ما با کلی امکانات!

تیم ملی فوتسال افغانستان در مسیری قرار گرفته که به زودی آن را به یکی از قدرت های فوتسال آسیا تبدیل خواهد کرد و در این شکی نیست.

به گزارش فوتسال 40، جام ملت های فوتسال آسیا چند هفته پیش قرعه کشی شد و طی آن تیم ملی ایران حریفانش را شناخت. افغانستان، کویت و بحرین تیم هایی هستند که شاگردان شمسایی باید با آنها در دور گروهی جام ملت ها بازی کنند. هدایت کویت و افغانستان را مربیان ایرانی به عهده دارند و این به جذابیت های کار خواهد افزود. شاید جذاب ترین حریف ایران در این دور افغانستان باشد؛ تیمی که باید آن را شعبه دوم فوتسال ایران بنامیم.

مجید مرتضایی، سرمربی ایرانی، هدایت افغانستان را به عهده دارد. او بعد از ناکامی در راهیابی به دور قبلی جام ملت ها، از هدایت افغانستان کنار رفت اما خیلی زود دوباره برگشت و بعد از نایب قهرمانی در تورنمنت کافا، این تیم را برای اولین بار به جام ملت های آسیا برد؛ رقابت هایی که بهار سال آینده برگزار خواهد شد.

مجید مرتضایی

افغانستان طی سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی در رشته فوتسال داشته و اگر با همین فرمان پیش برود و خللی در برنامه هایش به وجود نیاید، در یک دهه آینده به یکی از ابرقدرت های فوتسال آسیا تبدیل خواهد شد. شاکله اصلی این تیم را ایرانی ها تشکیل می دهند. برای روشن تر شدن موضوع به تابعیت بازیکنان فعلی این تیم نگاهی می اندازیم:

محمد جواد صفری – ایران
سید رضا حسینی – ایران
مهدی نوروزی – ایران
رضا حسین پور – ایران
حسین حسن زاده – ایران
حمیدرضا حسینی – ایران
مهران غلامی – ایران
علی امیری – ایران
فرزاد محمودی – افغانستان
بهمن گرگیج – ایران
حسن علی جعفری – ایران
اکبر کاظمی – ایران
سید حسین موسوی – ایران
عبدالغفار صادقی – افغانستان

با توجه به اینکه افغانستان لیگ فوتسال ندارد اکثر بازیکنانش در لیگ ایران شاغل هستند؛ بازیکنانی که بسیاری از آنها حتی در ایران متولد شده اند تا در شرایط جالبی مقابل ایران در جام ملت ها قرار بگیرند. آنها حتی اردوهای خود را هم در ایران برگزار می کنند؛ شهر شهد تقریبا به خانه فوتسالیست های افغانستانی تبدیل شده است. آنها در منطقه گلشهر (طلاب) که محله ای فوتسال خیر است و نابغه هایی چون حسین طیبی و مهدی جاوید را به فوتسال دنیا معرفی کرده، صاحب یک کمپ مجهز هستند؛ کمپی که صداقت، سرپرست این تیم، و از چهره های متمول کشور افغانستان آن را احداث کرده است.

از نظر زیرساختی افغانستانی ها چیزی کم ندارند همان طور که برنامه های آماده سازی شان طی سال های اخیر به بهترین شکل صورت گرفته است. آنها در تورنمنت های بین المللی متعددی شرکت کرده و بازی های دوستانه زیادی با تیم های اروپایی در سال های اخیر برگزار کرده اند. چنین شرایطی به ارتقای سطح کیفی فوتسال افغانستان و ارتقای قابل توجه رنکینگ این تیم منجر شده است. شعبه دوم فوتسال ایران را کم کم باید جدی بگیریم و از حالا برای حسرت نخوردن در موردش آماده شویم!