میزبان و 6 تیم دیگر منتظر 17 مسافر ناشناس...

از جام جهانی چه خبر؟ کیا هستن کیا نیستن!

قاره اروپا تنها قاره ای است که سرنوشت تیم های صعود کننده اش به جام جهانی 2024 مشخص شده است.

به گزارش فوتسال 40، تیم ملی فوتسال ایران در حالی خود را برای جام ملت های آسیا 2024 آماده می کند که قهرمانی در این رقابت ها تنها یک مقدمه است؛ مقدمه ای برای یک هدف بزرگتر به نام جام جهانی 2024 که سهمیه آن از همین جام ملت ها کسب می شود و شاگردان وحید شمسایی برای اثبات دوباره اقتدار فوتسال ایران در دنیا برایش هدف گذاری کرده اند. در شرایطی که تکلیف تیم های آسیایی صعود کرده به جام جهانی بهار سال آینده شمسی مشخص می شود، صعود کنندگان مستقیم اروپا چندی پیش تعیین تکلیف شدند و فقط سرنوشت تیم های حاضر در پلی آف باقی مانده است. در این گزارش نگاهی داریم به شرایط سهمیه ها و تیم هایی که تا کنون کسب سهمیه کرده اند.

سهمیه هر قاره:

همان طور که در عکس بالا می بینید، ازبکستان به عنوان میزبان و بدون حضور در پلی آف جواز حضور در جام جهانی 2024 را کسب کرده است. قاره اروپا بیشترین سهمیه (7) را در بین قاره ها به خود اختصاص داده و قاره های آسیا، امریکای جنوبی و امریکای شمالی هر کدام 4 سهمیه دارند. افریقا در جام جهانی 2024 سه نماینده دارد و از نیوزلند هم به عنوان نماینده اوقیانوسیه در این رقابت ها شرکت خواهد کرد.

اروپا پیشروی قاره ها:

در حالی که سرنوشت سهمیه اکثر قاره ها بهار سال آینده (فروردین و اردیبهشت) معرفی خواهند شد، دور انتخابی جام جهانی در اروپا چندی پیش با معرفی تیم های اول صعود کننده به پایان رسید. فرانسه، قزاقسنان، پرتغال، اسپانیا و اوکراین 5 تیمی هستند که سهمیه مستقیم گرفتند و لهستان، صربستان، هلند و فنلاند با قرار گرفتن در رتبه های دوم گروهشان به پلی آف راه یافتند؛ از بین این 4 تیم 2 تیم صاحب سهمیه های آخر اروپا در جام جهانی 2022 خواهد شد.

تیم ملی فوتسال پرتغال